Bij Tipp kijken we kritisch naar hoe efficiënt onze werkzaamheden verlopen en of we waarde toevoegen aan het verwijsproces. Veranderingen die we willen doorvoeren leggen we voor aan de Gebruikersraad en aan het bestuur. Beide groepen zijn akkoord gegaan met een ingediend voorstel.
We brengen hierbij graag alle huisartsen op de hoogte;

Wanneer Tipp niet direct een afspraak in kan plannen bij een gekozen zorgaanbieder, zal de patiënt worden voorzien van contactinformatie van de betreffende zorgaanbieder. De patiënt kan vervolgens zelf contact opnemen (met de zorgaanbieder) en de afspraak inplannen. Dit zorgt voor een afspraak die goed in de agenda van de patiënt past.
Tot op heden heeft Tipp nog namens de patiënt de afspraak ingepland, wat teveel tijd kost en niet altijd aansluit op de agenda van de patiënt.
Wanneer Tipp direct een afspraak in kan plannen bij een zorgaanbieder (zoals bij Stadspoli of Dermatologie MUMC) blijft het proces ongewijzigd.
We zijn nu bezig met het inventariseren van wanneer welke informatiestroom moet worden aangepast. Tipp zal ten alle tijden huisarts en patiënt blijven voorzien van de juiste informatie.

Naar verwachting kunnen we deze aanpassing binnen 2 weken doorvoeren.

In de bijlage vindt u het volledige document zoals we dat aan het bestuur en de Gebruikersraad hebben voorgelegd, hierin vindt u meer informatie. Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met Linda Wijnen l.wijnen@zio.nl of 0683 081 985.