Vanuit de BGVZ is het verzoek gekomen om tijdens het aanmaken van de verwijzing al kenbaar te maken of patiënten naar Tipp mogen bellen, of dat ze al contact kunnen opnemen met een gekozen zorgaanbieder. Op deze manier kan de huisarts meteen de juiste informatie aan de patiënt doorgeven en wacht niemand onnodig lang op een telefoontje (dat wellicht niet komt).

Onderstaand overzicht verwerken we op korte termijn in de verwijsbrief, u ziet de informatie dan vanzelf tevoorschijn komen.

Belangrijk 1:
Nadat u de verwijzing heeft verzonden, krijgt patiënt een mail (of brief) met een bevestiging dat de verwijzing is verzonden en hoe nu verder (actie bij patiënt of wachten op afspraak).

Belangrijk 2:
Omdat mensen niet altijd bereikbaar zijn als Tipp belt heeft het onze voorkeur dat patiënten ons bellen, dit werkt veel efficiënter.
Tipp belt ook naar patiënten als verwijzingen binnen komen, maar omdat er tientallen verwijzingen per dag binnenkomen kan dat enkele dagen duren.

Stadspoli: Uw patiënt mag contact opnemen met Tipp voor het inplannen van een afspraak.

2e lijn; in overleg met Tipp: Uw patiënt mag contact opnemen met Tipp voor hulp bij de keuze voor een zorgaanbieder.

Ziekenhuizen België: Geef de verwijsbrief mee aan uw patiënt! uw patiënt kan zelf telefonisch contact opnemen met dit ziekenhuis en hoort de verwijzing zelf mee te nemen naar de 1e afspraak.

MUMC: Uw patiënt hoeft geen contact op te nemen met Tipp; het MUMC zal uw patiënt informeren over een afspraakdatum.

Zuyderland Ziekenhuizen: Uw patiënt hoeft geen contact op te nemen met Tipp en mag zelf contact opnemen met Zuyderland ziekenhuis voor het inplannen van een afspraak.

Alle overige ZBC’s of ziekenhuizen 2e lijn: Uw patiënt hoeft geen contact op te nemen met Tipp en en mag zelf contact opnemen met de zorgaanbieder voor het inplannen van een afspraak.

MensGGZ: Uw patiënt mag contact opnemen met Tipp voor het inplannen van een afspraak.

POH Jeugd: Uw patiënt mag contact opnemen met Tipp voor het inplannen van een afspraak.

In overleg met Tipp: Uw patiënt mag contact opnemen met Tipp voor hulp bij de keuze voor een zorgaanbieder.

Alle overige GGZ: Uw patiënt hoeft geen contact op te nemen met Tipp en ontvangt via mail of brief meer informatie over de aanmeldprocedure.